Godt at vide

Forældresamarbejde

På Fårevejle skole arbejder vi for at styrke forældresamarbejdet. Det gør vi med udgangspunkt i ønsket om gensidig respekt, tillid og frem for alt dialog.

Forældresamarbejdet er vigtigt, når skolen skal bidrage til at styrke elevers læring og trivsel. I kan derfor som forældre støtte jeres børns hverdag i skolen, ved at vise tillid og en positiv indstilling til skolen. Skolen bestræber sig på at give jeres børn, vores elever, den bedste dagligdag og skolegang inden for fællesskabets rammer.

Vi ønsker at bidrage til forældresamarbejdet ved at:

• Formidle information, der har relevans for de individuelle årgange og hele skolen
  • Inddrage forældreinitiativer i løsningen af udfordringer i klassen
  • Lave en ’forældrebank’
  • Give rum og mulighed for dialog
  • Skabe gennemsigtbarhed i skolens pædagogiske målsætning, principper, politikker samt retningslinjer herunder handleplaner.

I kan bidrage til barnets positive udbytte af en skoledag, hvis det:

• Er udhvilede
  • Har fået sund morgenmad (enten hjemme eller i SFO)
  • Møder til tiden
  • Har orden i skoletasken, fyldt penalhus og en overskuelig garderobe (i indskolingen)
  • Har en sund madpakke med (se videre for skolens kostpolitik)

I kan bidrage yderligere til det gode samarbejde, når I:

• Læser beskeder i forældreintra
  • Giver skolen besked om vigtige forandringer i jeres barn/børns liv.
  • Deltager i forældremøder, skole/hjem samtaler eller andre fælles arrangementer
  • Vurderer eventuelle konfliktsituationer fra flere sider
  • Giver skolen besked, som det første, hvis der er ting, I som forældre er i tvivl om eller er utilfredse med.